Klachtenregeling
Overal gaan wel eens dingen verkeerd of ontstaan misverstanden. Als u een klacht heeft, is het van belang dat deze professioneel wordt behandeld. Atlant Basisonderwijs heeft daarom een klachtenregeling. De regeling is bestemd voor alle betrokkenen bij Atlant Basisonderwijs. Dat zijn ouders/verzorgers van leerlingen, vrijwilligers, (ex)-leerlingen, personeel, directie en het schoolbestuur.
Onze klachtenregeling heeft vijf niveaus. U begint op het niveau waar uw klacht betrekking op heeft. Als het antwoord of de oplossing voor u niet acceptabel is, dan gaat u door naar hetvolgende niveau.
1. de betrokken persoon of het betrokken personeelslid van de school
2. de directie van de school
3. de vertrouwensperoon van de school
4. bestuur Atlant Basisonderwijs
5. de Landelijke Klachten Commissie(LKC)
Op elk niveau kunt u uw klacht schriftelijk indienen. Bij de eerste drie kan dit ook mondeling, bij voorkeur op afspraak, zodat er daadwerkelijk tijd is voor een goed gesprek.
Uw schriftelijke klacht moet de volgende onderwerpen bevatten;
1. naam, adres, woonplaats van uzelf (en evenuteel uw kind), telefoonnummer,
2. de klacht,
3. omschrijving van de door u ondernomen acties,
4. reacties van de betrokkenen tot nu toe..
Om uw klacht goed te behandelen is het van belang dat alle betrokkenen alle relevante informatie ontvangen. Deze informatie zal door ons vertrouwelijk worden behandeld. Het betrokken personeelslid, de directie en het bevoegde gezag zullen uiterlijk binnen vier weken reageren op een klacht.
Heeft u een klacht dan kunt u deze dus eerst bespreken met de leerkracht van uw kind en/of de directie. Als de klacht niet naar uw tevredenheid is opgelost, kunt u contact opnemen met de interne contactpersoon van de school. De interne contactpersoon gaat niet inhoudelijk op de klacht in, maar zal in overleg met u bepalen op welke manier de klacht het best kan worden behandeld en wie kan worden ingeschakeld om tot de best mogelijke oplossing te komen.
Interne contactpersonen:
school | naam contactpersoon | e-mailadres |
Beekvliet | Lotte Kemper | ibbovenbouw.beekvliet@atlantbo.nl |
Franciscus | Monique Blanken | monique.blanken@atlantbo.nl |
Klipper | Annemarie Hoevers | Annemarie.hoevers@atlantbo.nl |
Kompas | Soraya Dominggus Simone Varkevisser |
ib.kompaswob@atlantbo.nl simone.varkevisser@atlantbo.nl |
Origon | Gabriëlle Hendriks | Ib.origon@atlantbo.nl |
Parnassia | Frank Brakenhoff | Ib.parnassia@atlantbo.nl |
Rozenbeek | Marijke Wolfs | Marijke.wolfs@atlantbo.nl |
Toermalijn | Linda Offerman Renée Fontijn |
Linda.offerman@atlantbo.nl Ib.toermalijn@atlantbo.nl |
Zefier | Elsje van Wolven | Mib.zefier@atlantbo.nl |
Mocht u contact op willen nemen met het College van Bestuur kunt u dit doen via info@atlantbo.nl
Indien uw klacht niet naar tevredenheid is behandeld, kunt u zich tot slot wenden tot de landelijke klachtencommissie.
Contactgegevens GCBO:
Landelijke klachtencommissie Bijzonder Onderwijs
t.a.v. het ambachtelijk secretariaat
Postbus 394
3440 AJ WOERDEN
t: 070 – 386 16 97
e: info@klachtencommissie.org
i: www.gcbo.nl
Contactgegevens LKC:
Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)
Postadres: Stichting Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
t: 030 – 280 95 90
e: info@onderwijsgeschillen.nl
i: www.onderwijsgeschillen.nl
Voor klachten met betrekking tot de persoonlijke integriteit, zoals machtsmisbruik in de vorm van agressie, geweld, discriminerend gedrag, seksuele intimidatie of radicalisering kunt u zich direct wenden tot de contactpersoon van de school of de externe vertrouwenspersoon. Ook kunt u terecht bij het meldpunt vertrouwensinspecteurs (onderdeel van de Inspectie van het Onderwijs)
0900 – 111 3 111.
Mocht dit niet voldoende zijn dan kunt u terecht bij de externe vertrouwenspersoon, de heer drs. P.C. Dalebout, p.dalebout@wxs.nl.